Co dla EcoWater oznacza certyfikacja ISO?
Certyfikacja ISO 9001 stanowi strategiczny krok w kierunku uznania wysokich standardów jakościowych. Oznacza to, że firma skutecznie wdrożyła system zarządzania jakością w jednostce produkcyjnej, czyli w naszej europejskiej fabryce, zlokalizowanej w Polsce. Dla EcoWater certyfikacja ISO 9001 jest nie tylko formalnym uznaniem wysokich standardów jakości, ale przede wszystkim potwierdzeniem zaangażowania firmy w ciągłe doskonalenie procesów. To również świadectwo zdolności do skutecznego zarządzania jakością na wszystkich etapach produkcji, co przekłada się na zwiększenie efektywności i konkurencyjności. Certyfikacja jest też wizytówką firmy, podkreślając jej zdolność do dostarczania produktów i usług na najwyższym poziomie.
Co dla klientów biznesowych i klientów końcowych oznacza przyznanie EcoWater certyfikatu ISO 9001?
Dla naszych partnerów biznesowych oznacza to, że jesteśmy godnym zaufania partnerem biznesowym, który dostarcza produkty i usługi w oparciu o wysokie standardy jakości. To też gwarancja stabilności, zgodności z międzynarodowymi standardami oraz gotowości do efektywnej współpracy. Dla klientów końcowych certyfikacja ISO to zapewnienie, że produkujemy zmiękczacze EcoWater dbając o wysoką jakość i zgodność z międzynarodowymi normami, co buduje zaufanie i lojalność do naszych produktów.
Dlaczego EWS zdecydował się ubiegać się o certyfikację?
Podjęliśmy decyzję o uzyskaniu certyfikatu ISO 9001, aby skutecznie reagować na rosnące oczekiwania klientów biznesowych i końcowych co do jakości produktów. Chcieliśmy także usystematyzować procesy wewnętrzne w świeżo wybudowanej europejskiej fabryce, która działa od 2022 roku. Certyfikacja ma zatem realny wpływ na poprawę efektywności operacyjnej i zwiększenie konkurencyjności naszej firmy w Europie.
Jak wyglądał proces certyfikacji?
Proces certyfikacji rozpoczęliśmy od zrozumienia standardu ISO 9001, gruntownej analizy i dostosowania procesów firmy do wymagań tego standardu. Następnie wdrożyliśmy i zoptymalizowaliśmy system jakości, który został zweryfikowany podczas pierwszego cyklu audytów wewnętrznych. Tak przygotowani mogliśmy rozpocząć proces właściwej certyfikacji, który dzieli się na 2 etapy. W etapie pierwszym zewnętrzny audytor zapoznaje się z firmą, dokumentacją i procesami, aby mógł zweryfikować poprawność zgłoszenia certyfikującego. Etap drugi to trwający kilka dni audyt certyfikacyjny. Moje wieloletnie doświadczenie w dziale kontroli jakości nauczyło mnie, że zawsze jest przestrzeń do optymalizacji, więc w kolejnym kroku, na bazie spostrzeżeń audytora, wdrożyliśmy pewne ulepszenia w naszych procesach. W styczniu 2024 zakończyła się nasza droga do uzyskania certyfikatu ISO:9001. Oczywiście z sukcesem i ogromną dumą z całego zespołu zaangażowanego w ten projekt!
Co się zmieniło od czasu rozpoczęcia procesu certyfikacji do momentu jej uzyskania?
Od rozpoczęcia procesu certyfikacji EcoWater przeszło znaczącą ewolucję. Skupiliśmy się na analizie procesów, eliminacji niezgodności, wprowadzeniu działań optymalizujących oraz ciągłym doskonaleniu, co bardzo szybko przełożyło się na możliwość szybszej reakcji na dynamicznie zmieniające się rynkowe realia. Wspólne przejście przez proces certyfikacji wpłynęło także pozytywnie na współpracę w zespole – zacieśniliśmy relacje wewnętrzne i zwiększyliśmy zaangażowanie pracowników w proces doskonalenia jakości.
Co było kluczowe do uzyskania przez EcoWater certyfikatu?
Kluczowe było skupienie. Na ciągłym doskonaleniu procesów, na skrupulatnym dostosowaniu się do wymagań ISO 9001 oraz świadomość, że uzyskanie certyfikatu to proces wymagający zaangażowania na wielu poziomach organizacji. Kolejnym ważnym składnikiem sukcesu było przekształcenie wyników audytu certyfikacyjnego w realną szansę na doskonalenie, co wzmocniło system zarządzania jakością w EcoWater. Równie istotne było zaangażowanie każdego członka zespołu EcoWater w wypracowany proces doskonalenia, co stanowi fundament budowania kultury jakości w EcoWater.