Zadbaj o nawodnienie w trakcie wakacji

yoga 2587066 1280

Zadbaj o nawodnienie w trakcie wakacji

21/7/2020

Bycie odpowiednio nawodnionym może być trudne, a czasem wręcz niewykonalne w trakcie urlopu wypełnionego odpoczynkiem, imprezami i z rozluźnionym dziennym harmonogramem. Dzielimy się z Wami 4 prostymi wskazówkami, które pomogą Wam uniknąć bólu głowy, kaca, a nawet przybrania na wadze w tym sezonie!

Napij się wody przed posiłkiem

Często, kiedy odczuwasz głód, tak naprawdę jesteś spragniony, więc pij dużo wody przed jedzeniem. Dobre wieści są takie, że picie wody przed posiłkiem może pomóc w utracie wagi, a przynajmniej przyczyni się do nieprzybierania na wadze. To prosta sztuczka, którą warto stosować, zwłaszcza w okresie wakacyjnym, pełnym słodkich i niedietetycznych pułapek. Spróbuj podczas najbliższego wyjazdu! Kilka łyków wody pomoże Ci odróżnić pozorny głód od rzeczywistego pragnienia, a waga pozostanie bez zmian!

Pij wodę podczas imprezy

Alkohol odwadnia, co zwykle oznacza poranny potężny ból głowy po drinkowaniu poprzedniego dnia. Najlepszym sposobem zapobiegania kacowi jest wypicie jednej szklanki wody na każdy napój zawierający alkohol. Woda pomaga wypłukać niechcianą substancję z organizmu, więc upewnij się, że wypijasz szklankę wody po każdym drinku, a także przed położeniem się spać. Możesz też nawadniać się soczystymi owocami i warzywami, takimi jak arbuz, ogórek i pomidor.

Nawadniaj się przed i w trakcie treningu

Trenerzy personalni oraz dietetycy zalecają nawodnienie na około godzinę przed planowanymi ćwiczeniami. Wówczas należy wypić około 0,5 litra wody. Kiedy ciało jest odwodnione, organizm nie może się zregenerować po długich sesjach treningowych, co utrudnia osiągnięcie wymarzonej sylwetki. Nie można też zapominać o regularnym piciu wody w trakcie treningu oraz uzupełnieniu płynów po zakończonych ćwiczeniach.

Pij przynajmniej 8 szklanek wody dziennie

Twoje ciało potrzebuje co najmniej 8 szklanek wody, ale wcale nie jest powiedziane, że to wystarczająco dużo dla Twojego organizmu. Każdy z nas jest inny, prowadzi inny tryb życia i inaczej funkcjonuje, dlatego należy dopasowywać ilość wody do indywidualnego zapotrzebowania. Warto wspomagać się aplikacją ułatwiającą liczenie wypitych szklanek wody, która będzie także  przypominała, że przyszedł czas na kolejny orzeźwiający łyk drogocennego płynu.



Szanujemy Twoja prywatność.

Używamy cookies, aby nasza strona internetowa działała prawidłowo i aby stale ulepszać nasze usługi. W przypadku wyłączenia korzystania z plików cookie niektóre części tej witryny mogą być niedostępne. Więcej szczegółów w Polityce prywatności i stosowania plików cookies.