Ile wody pić w ciągu dnia?

AdobeStock 312438662

Ile wody pić w ciągu dnia?

W dzisiejszych czasach nie brakuje możliwości wyboru napojów, ale trudno jest przebić korzyści zdrowotne picia czystej wody. Wiele osób zadaje sobie pytanie: "Ile wody powinnam/powinienem pić w ciągu dnia?" Czy wystarczą na przykład 2l wody? Albo czy 3l wody dziennie to już za dużo?

Ile pić: powszechnie stosowane wytyczne

Jako punkt wyjścia, rozważ ogólne zalecenia specjalistów ustalone dla dziennego spożycia wody dla zdrowych, prowadzących osiadły tryb życia osób, żyjących w klimacie umiarkowanym: około 12 szklanek wody dla kobiet i około 16 szklanej dla mężczyzn.

Naukowcy twierdzą, że możemy czerpać wodę, i przez to osiągnąć nasze cele nawodnienia, z wielu źródeł, dlatego też skupiają się na całościowym, dziennym spożyciu wody, zamiast zalecać konkretną ilość wody pitnej.

Stwierdzili na przykład, że około 80% całkowitego spożycia wody przez ludzi pochodzi z picia wody i innych napojów, w tym napojów zawierających kofeinę. Oznacza to, że picie kawy, herbaty, soków owocowych, napojów gazowanych i mleka również może być wliczane do dziennej ilości płynów - chociaż zawsze należy pamiętać o ilości kofeiny, cukru i tłuszczu, które spożywamy.

Pozostałe 20% naszego dziennego spożycia wody pochodzi z pożywienia. Wiele owoców i warzyw ma wysoką zawartość wody, w tym arbuz, sałata, szpinak, winogrona i ogórki. Choć może to nie być oczywiste, wiele produktów mlecznych również zawiera dużo wody, np. twaróg i jogurt.

Określ własne potrzeby w zakresie spożycia wody

Picie wtedy, kiedy odczuwasz pragnienie, może być użyteczną wskazówką i podpowiadać, ile wody dziennie potrzebujesz, ale są też inne czynniki, które należy wziąć pod uwagę.

Możesz potrzebować dodatkowej wody, jeśli tracisz więcej płynów niż zwykle przez pocenie się, np. podczas ćwiczeń fizycznych lub przebywania na zewnątrz w gorący lub wilgotny dzień. Możesz również potrzebować zwiększyć spożycie, jeśli przebywasz na zewnątrz w zimnym, wysuszonym powietrzu lub na dużych wysokościach. Kobiety w ciąży i karmiące piersią, a także osoby starsze często potrzebują więcej wody, podobnie jak osoby chore, które tracą płyny w wyniku wymiotów i biegunki.

Czy picie zbyt dużej ilości wody w ciągu dnia może być problemem? Nadmierne nawodnienie jest możliwe. Są na nie szczególnie podatne osoby z chorymi nerkami, które nie wydalają moczu, cierpiące na zaburzenia pracy serca lub wątroby. Niektóre leki przeciwdepresyjne również mogą powodować nadmierne pragnienie i w efekcie sprawiać, że chore osoby piją zbyt dużo wody.

Jeśli jesteś zdrową osobą, picie zbyt dużej ilości płynów nie powinno być powodem do zmartwień. Młody dorosły z normalną funkcją nerek musiałby regularnie pić ponad 20 litrów wody dziennie, aby przekroczyć zdolność organizmu do wydalania wody.

Istnieje wiele aplikacji do kontroli nawadniania, które pomogą Ci określić dzienne cele dotyczące spożycia wody i śledzić postępy. Konsultacja z lekarzem lub dietetykiem jest najlepszym sposobem, aby dowiedzieć się, ile wody powinieneś pić w zależności od swojej wagi, ogólnego stanu zdrowia i innych ważnych czynników.

Korzyści płynące z picia wody

Przyjmowanie odpowiedniej ilości płynów jest ważne z wielu powodów. Woda stanowi około 70% naszego ciała i ma kluczowe znaczenie dla jego normalnego funkcjonowania:

  • usuwa odpady poprzez oddawanie moczu, pocenie się i wypróżnianie,
  • utrzymuje temperaturę naszego ciała
  • amortyzuje stawy
  • chroni wrażliwe części ciała, takie jak rdzeń kręgowy.

Ten naturalny napój może również pomóc Ci utrzymać silny system odpornościowy, zwiększyć poziom energii, a nawet pomóc Ci schudnąć.

Tymczasem ryzykujemy odwodnienie, gdy nie uzupełniamy wody, którą naturalnie tracimy każdego dnia. Ten nieprzyjemny stan może powodować bóle głowy, zawroty i inne problemy w swojej najłagodniejszej formie oraz poważniejsze problemy, jeśli się nasili.

Pragnienie może być oznaką, że potrzebujesz więcej wody, ale nie zawsze jest to objaw odwodnienia. Zwróć uwagę na kolor swojego moczu - brak koloru lub jasnożółty są idealne, podczas gdy ciemny kolor może sygnalizować, że czas się napić.

Picie wystarczającej ilości wody i spożywanie pokarmów bogatych w wodę nie powinno być problematyczne. Upewnienie się, że zawsze masz pod ręką świeżą wodę, może pomóc. Rozważ domowe opcje filtracji wody, takie jak centralny filtr węglowy, który może zapewnić czystszą i bezpieczniejszą wodę prosto z kranu. Nie zapominaj o butelce wielokrotnego użytku, aby woda, na przykład wzbogacona owocami, stała się regularną częścią Twojego dnia i inwestycją w Twoje zdrowie.

 

Refiner Power - optymalne połączenie zmiękczacza i filtra do wody. Smaczna woda do picia prosto z kranu

sprawdź

eVOLUTION Refiner Power front

 



Szanujemy Twoja prywatność.

Używamy cookies, aby nasza strona internetowa działała prawidłowo i aby stale ulepszać nasze usługi. W przypadku wyłączenia korzystania z plików cookie niektóre części tej witryny mogą być niedostępne. Więcej szczegółów w Polityce prywatności i stosowania plików cookies.